وردپرس

چگونه با افزونه داپلیکیتور (Duplicator) سایت رو انتقال بدیم؟

چگونه با افزونه داپلیکیتور (Duplicator) سایت رو انتقال بدیم؟ + فیلم

اگر این مقاله رو انتخاب کردید برای مطالعه احتمال اینکه شما تصمیم گرفتید سایت وردپرس خودتون رو انتقال بدید زیاد هست، ما در این مقاله با استفاده از افزونه Duplicator به شما یاد میدیم چجوری سایت خودتون رو راحت انتقال بدید، البته برای انتقال سایت راه های دیگری هم هست که کار شما راحت تر هست ولی نیاز به یک سری ریز و کاری هست که اگر مبتدی هستید پیشنهاد میکنم برای انتقال سایت از افزونه Duplicator استفاده کنید، افزونه داپلیکیتور کار شما رو خیلی راحت کرده و با چند کلیک ساده میتونید سایت خودتون رو انتقال بدید.

از افزونه داپلیکیتور Duplicator برای انتقال سایت از لوکال به هاست یا سرور و همچنین هاست یا سرور به لوکال استفاده میشه و میشه از Duplicator استفاده کرد.

برای کار با افزونه رایگان Duplicator تا انتهای مقاله با میزبان پک همراه باشید.

افزونه Duplicator چیست؟

قطعا از بین راه های انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر، افزونه Duplicator یکی از بهترین روش های بهینه و آسانی است که شما میتونید برای انتقال سایتتون ازش استفاده کنید، افزونه داپلیکیتور تا به امروز بیش از 15.000.000 میلیون نصب داشته که میتونه ثابت کنه یکی از پرکاربرد ترین و معروف ترین افزونه های وردپرس برای انتقال سایت است.

افزونه Duplicator سایت شما رو اسکن میکنه و تمامی اطلاعات وبسایت شما رو اعم از (پایگاه داده، قالب، افزونه ها، کد های شخصی سازی ، مقالات انتشار داده وبسایت، برگه ها و …) رو در یک فایل zip فشورده سازی میکنه، و شما این بک آپ رو خواهید داشت، و کافیه هر وقت که بخواهید سایت خودتونو روی هر هاست و یا سروری یا شایدم لوکال نصب کنید و در تاریخی که با این افزونه یک بک آپ گرفتید با همون تاریخ وب سایت خودتونو دوباره زنده کنید! همانطور که گفتیم افزونه Duplicator تمام اطلاعت و فایل های شما رو به رایگان انتقال میده و یک افزونه رایگان هست.

همچنین باید گفت که افزونه Duplicator مانند اکثر افزونه ها یک نسخه پرو نیز دارد که به سطح حرفه ای بین ما ایرانیا معروف است، که امکانات بیشتری در اختیار ما میزاره، قابل گفتنه که شما برای انتقال سایت اصلا به نسخه ی pro این افزونه نیاز نخواهید داشت و نسخه ی رایگان آن کافی است و تمام نیاز های شما رو برای هر انتقال سایتی بر اورده میکنه.

افزونه رایگان Duplicator امکانات و خدمات زیر رو ارائه میده که میتونید استفاده کنید:

  • انتقال سایت وردپرسی از هاست به هاست دیگر
  • انتقال سایت از لوکال هاست به هاست و فضای میزبانی
  • قابلیت بک آپ گیری سایت برای فروش به دیگران
  • فابلیت شخصی سازی و اتقال فایل های دلخواه

در ادامه به آموزش کار با افزونه داپلیکیتور  میپردازیم.

آموزش انتقال سایت با افزونه Duplicator

ما در این بخش به شما یاد خواهیم داد که چگونه با افزونه Duplicator سایت خودتون رو به هاست دیگری یا لوکال هاست انتقال بدید این عمل برای دو روش زیر درست است و میتونید استفاده کنید

  • انتقال سایت از لوکال هاست به هاست
  • انتقال سایت از هاست و فضای میزبانی به لوکال

نصب افزونه داپلیکیتور

برای نصب Duplicator در پیشخوان مدیریت وردپرس وارد بخش افزونه ها شوید و افزون رو کلیک کنید و نام افزونه Duplicator رو جستجو کرده و نصب کنید.

داپلیکتور – افزونه مهاجرت و پشتیبان‌گیری وردپرس

بعد از نصب افزونه Duplicator به پیشخوان مدیریت وبسایتتون رفته و روی نام Duplicator کلیک کنید تا مدیریت افزونه شوید

ساخت بسته نصبی با افزونه داپلیکیتور

در صفحه نخست این افزونه لیست پکیج های ایجاد شده توسط شما نمایش داده میشه اگر از قبل پکیج ایجاد کردید قابل مشاهده است.

برای شروع با داپلیکیتور و همچنین ساخت پکیج جدید روی گزینه Create new کلیک کنید

در این مرحله شما باید تنظیمات پکیج خودتون رو بسازید و تنظیم کنید، همانطور که در تصویر پایین میبینید، چهار بخش افزونه به شما نمایش داده تا تنظیمات مربوط به خودتون رو برای این پکیج انجام بدید، در ادامه مقاله چگونگی کار با افزونه داپلیکیتور (Duplicator) این 4 بخش رو به شما توضیح داده ایم:

یک نکته: به یاد داشته باشید که برای اینکه انتقال سایتتون رو با افزونه Duplicator به درستی انجام داده بشه، پیشنهاد میکنیم که به هیچ یک از تنظیمات دست نزنید، چراکه افزونه داپلیکیتور به صورت پیشفرض تنظیمات رو به درستی انجام داده و شما کافیه به مرحله بعدی برید.

این چهار بخش عبارت اند از:

  • Name: در قسمت Name شما باید یک نام برای پکیجتون انتخاب کنید.
  • Storage: بخش دوم Storage هست که محل ذخیره سازی پیکج رو از شما میخواد که تعیین کنید
  • Archive: قسمت Archive از شما میخواد تا فایل ها و دایرکتوری های مد نظرتونو انتخاب کنید که به صورت پیش فرض انتخاب شده.
  • Installer: اخرین بخش Installer است که میتونید تنظیمات امنیتی رو انجام بدید برای مثال یک رمز انتخاب کنید که در مرحله نصب پکیج حتما وارد شه تا به مرحله بعدی نصب برید.

در زیر این 4 بخش شما باید روی گزینه ی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی برید

در این مرجله وب شما به صورت کامل اسکن شده و کافیه فقط صبر کنید تا پیام Scan Complete رو نمایش بده و اطلاعات مربوط به اینکه تمام اسکن با موفقیت بوده نمایش بده.

بعد از نمایش پیام Scan Complete  و سبز شدن تمام حالت ها در بعضی مواقع خاکستری (هیچ مشکلی نیست) کافیه روی چک باکس کلیک کرده و در پایان این بخش روی  Build کلیک کنید و منتر ساخت یکیج بمونید.

زمان ساخت پکیج با درنظر گرفتن Ram، Cpu  و همچنین حجم سایت میتونه افزایش پیدا کنه که در حالت کلی 1 الی 30 دقیقه طول میکشه.

در پایان ساخت پکیج شما با پیام Package Completed رو به رو میشید.

دو گزینه Archive و Installer برای شما نمایش میده که باید هر دو آنها رو دانلود کرده و در پوشه هاست جدید یا لوکال قرار بدید. و از حالت زیپ خارج کنید.

  • برای هاست جدید در پوشه Public_html بارگذاری کنید
  • برای لوکال باید در پوشه ساخته شده در htdocs قرار بدید

نصب فایل نصبی آسان افزونه Duplicator

در حال حاظر شما فایل آرشیو و تمامی اطلاعاتتونو در اختیار دارید و روی سیستم کامپیوتری خودتون دارید، که در کنار آن یک فایل Installer قرار گرفته شده که با آسانی فقط با چند کلیک فایل نصبی افزونه Duplicator سایت خودتونو نصب کنید. برای اینکار وارد پنل کاربری هاست جدیدتون بشید FILE_MANAGER رو کلیک کنید تا وارد فایل منیجر هاستتون بشید و بعد وارد پوشه روت سایت public_html بشید و فایل آرشیو و Installer رو آپلود کنید و بعد از حالت زیپ خارج کنید و همچنین یک دیتابیس ایجاد کنید.

آدرس سایتتونو وارد کنید به عنوان مثال https://mizbanpack.com و در انتهای آن عبارت و اسم فایل installer.php وارد کنید ( این امکان وجود دارد به جای اسم installer  اسم دیگری برای شما باشد) که شما باید همون رو وارد کنید به عنوان مثال https://mizbanpack.com/installer.php در آدرس مروگر وارد کرده تا مراحل نصب اجرا شود.

در این مرحله شما باید قوانین افزونه duplicator رو تیک زده و Next رو کلیک کنید.

در قدم بعدی اطلاعات دیتابیس جدید خودتون رو وارد کرده و روی گزینه Test Database کلیک کنید تا صحت وارد کردن اطلاعات اطمینان حاصل کنید و در انتها Next رو بزنید.

در قدم بعدی شما باید یک نام برای وبسایتتون در قسمت Title ثبت کنید و همچنین یک نام کاربری و یک رمز برای ادمین انتخاب کرده Next رو بزنید.

اطلاعات لازم را وارد کنید.

در صورتی که تصویر زیر نمایش داده شد به این معنیه که نصب آسان وبسایت وردپرسیتونو به درستی با استفاده از افزونه duplicator به درستی انجام داده اید و فقط کافیه روی گزینه ی Site Login کلیک کنید تا وارد پنل مدیریت وبسایت جدیدتون روی هاست جدید بشید.

همچنین با وارد شدن به پنل تمام محتوایات مربوط به افزونه داپلیکیتور به صورت خودکار برای شما حذف خواهد شد.

با انجام مراحل بالا به ترتیب شما موفق شدید سایتتون رو از یک هاست قدیمی به هاست جدید انتقال بدید

هدف ما از این مقاله برای شما آشنایی کامل با افزونه Duplicator بوده و علاوه بر توضیح کار با افزونه داپلیکتور ما به شما آموختیم که چگونه میزبانی هاست وردپرسی سایتتونو انتقال بدید، امیدواریم تمام آنچه که درباره کار با افزونه Duplicator بود رو به شما انتقال داده باشیم و همچنین میتونید در نظرات مشکلات و پیشنهاد خودتونو در ضمینه کار با این افزونه به ما بگید، پاسخگوی شما هستیم.

اگر شما مدیر یک وبسایت هستید و از خدمات هاستینگ خودتون ناراضی هستید کافی هست از پکیج های میزبان پک استفاده کنید تا مزه سرعت و پشتیبانی رو بپچشید. شما میتونید در صفحه پلن های هاست وردپرس ما یک پلن انتخاب کرده و سایتتونو انتقال بدید یا از یک ماه هاست رایگان پلن نخست وردپرس بهره ببرید با کد تخفیف linux-1401

راستی برای انتقال سایت خودتون از هاست قدیمی به میزبان پک تیم میزبان پک این کار رو برای شما به رایگان انجام میدن.

5/5 - (112 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *