وردپرس

کندی پیشخوان وردپرس و رفع کند شدن داشبورد

کندی پیشخوان وردپرس و رفع کند شدن داشبورد

کندی پیشخوان وردپرس رو میخوایم باهم رفع کنیم چرا که پیشخوان وردپرس (WordPress Dashboard) یا همان پنل مدیریت وردپرس، بخش مهمی از محیط مدیریتی وردپرس است که به مدیران و مدیران وب‌سایت اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را مدیریت و کنترل کنند. پیشخوان وردپرس به عنوان محیط کاربری برای ایجاد، ویرایش و مدیریت محتوا، طراحی و تنظیمات وب‌سایت استفاده می‌شود و کندی در پشیخوان وردپرس میتواند عملیات ما رو برای انجام فعالیت مدیریت سایتمون کند کنه که باید رفع کنیم.

[lwptoc]

کند شدن پیشخوان وردپرس

کندی پیشخوان وردپرس بسیار مهمه چرا که ما هر روز وارد پنل وردپرس خودمون میشیم و تغییرات و نظارت های خودمونو همیشه انجام میدیم؛ اگر به هر نحوی کندی پشیخوان وردپرس رو داشتیم باید رفع کنیم تا این نظارت ها و تغییرات با سرعت بیشتری رخ دهد.

علت کندی پیشخوان وردپرس (مهم ترین)

علت کندی پیشخوان وردپرس شما به دلیل نصب افزونه ووکامرس روی هاست یا سرور ایران هست شما باید کانفینگ لازم رو بعد از نصب این افزونه داشته باشید تا این افزونه باعث کاهش سرعت پیشخوان وردپرس شما نشود.

  1. وارد پنل وردپرس بشید
  2. در منو های وردپرس روی – ووکامرس –> پیکربندی کلیک کنید ( دیر باز میشه صبر کنید )
  3. وقتی روی پیکربندی کلیک کردید یه تب بالا وجود داره روی گزینه ی پیشرفته کلیک کنید ( دیر باز میشه صبر کنید )
  4. بعد که روی تب پیشرفته کلیک کردید چندین تب زیرش وجود داره که ما با دو بخش کار داریم
  5. اول روی بخش WooCommerce.com کلیک کنید و تیک گزینه اجازه استفاده از WooCommerce را ردیابی کنید بردارید و ذخیره.
  6. دوم روی بخش امکانات کلیک کنید و تیک گزینه نمایش پیشنهادات در ووکامرس بردارید و ذخیره.

تموم/ از سرعت پیشخوان وردپرس لذت ببرید 🙂

اگه بعد از این تنظیمات کندی پیشخوان وردپرس رو داشتید باید موارد دیگری رو برسی کنید:

مشکل کندی پیشخوان وردپرس

عوامل کندی پیشخوان وردپرس به عوامل مختلفی اشاره دارد که می‌تواند منجر به کندی و یا عدم بهره‌وری در پیشخوان وردپرس شود. این عوامل می‌توانند مرتبط با سرور میزبان وب، تنظیمات وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌های نصب شده، حجم و نحوه استفاده از منابع سیستمی، و شبکه اینترنت باشند. در زیر به برخی از عوامل اصلی کندی پیشخوان وردپرس اشاره می‌کنم:

  1. میزبان وب و منابع سرور: کندی پیشخوان وردپرس ممکن است به عوامل مانند نوع میزبان وب، نسخه PHP، سرور MySQL و منابع سرور (مانند حافظه RAM و پردازنده) بستگی داشته باشد. یک میزبان وب کمینه منابع می‌تواند به کندی پیشخوان منجر شود، به خصوص اگر وب‌سایت شما ترافیک بالا یا افزونه‌ها و قالب‌های سنگینی را استفاده می‌کند.
  2. نسخه PHP و MySQL: وردپرس و افزونه‌های آن نیاز به نسخه‌های مشخصی از PHP و MySQL دارند. استفاده از نسخه‌های قدیمی یا ناسازگار این ابزارها می‌تواند به کندی پیشخوان وردپرس منجر شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که شما از نسخه‌های معتبر و سازگار استفاده می‌کنید.
  3. تنظیمات وردپرس: تنظیمات وردپرس نیز می‌تواند تأثیری بر سرعت و عملکرد پیشخوان داشته باشد. تعداد پست‌ها، تنظیمات نمایشی، افزونه‌ها و قالب‌ها ممکن است تأثیری بر کارایی پیشخوان داشته باشند. بهینه‌سازی تنظیمات وردپرس می‌تواند کمک کند.
  4. افزونه‌ها و قالب‌ها: استفاده از افزونه‌های وردپرس بیش از حد یا افزونه‌های ناسازگار می‌تواند به کندی پیشخوان منجر شود. همچنین، قالب‌های وردپرس نیز می‌توانند تأثیری بر سرعت پیشخوان داشته باشند. بهبود کندی ممکن است با غیرفعال کردن یا حذف افزونه‌ها و قالب‌های غیرضروری و یا بهینه‌سازی آنها امکان‌پذیر باشد.
  5. اتصال اینترنت: اتصال اینترنت شما نیز می‌تواند به کندی پیشخوان وردپرس ارتباط داشته باشد. اتصال نامناسب به اینترنت می‌تواند منجر به عدم دسترسی به منابع آنلاین و افزونه‌ها شود که کندی را تجربه می‌کنید.

برای بهبود کارایی پیشخوان وردپرس، ابتدا باید علل کندی را شناسایی کنید و سپس برای هر یک از موارد مذکور، بهینه‌سازی‌های مشخصی انجام دهید.

بیایید با هم صادق باشیم میزبانی وب و منابع سرور خیلی مهمه که شما باید بهترین هاست وردپرس رو برای سایتتون داشته باشید تا کاهش سرعت پیشخوان وردپرس رو تجربه نکنید.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

برای افزایش سرعت پیشخوان وردپرس باید موارد زیر رو رعایت کنیم:

  • هاست و میزبان وردپرس مناسب و پرسرعت
  • به حداقل رسوندن تعداد افزونه های پنل وردپرس و شخصی سازی پنل وردپرس
  • کانفینگ مناسب بعد از نصب افزونه ها مانند ووکامرس که باهم برسی کردیم
  • استفاده نکردن از افزونه هایی که سرور های ایران رو به هر نحوی مسدود یا محدود کردن
  • استفاده نکردن از افزونه های نال شده خارجی و دانلود شده از سایت های فارسی زبان
  • مسدود کردن اعلام های افزونه ها
  • مسدود کردن ارتباط بین افزونه های نصب شده با مخزن های سایت های خارجی (افزونه های مانند ووکامرس و…)

مشکل کندی سایت شما باید از این موارد ذکر شده بالا باشند که اگر این موارد رو رعایت کنیم مشکل کندی پیشخوان وردپرس رو حل کردیم

با هم رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس رو برسی کردیم علت کندی پیشخوان وردپرس رو یافتیم و مهم ترین علتی که باعث کند شدن پیشخوان وردپرس بشه رو هم با هم رفع کردیم و اگر سوالی در مورد مشکل کندی پیشخوان وردپرس داشتید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تیم میزبان پک در اولین فرصت به شما پاسخ صمیمانه میدهند.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *