میزبانی وب

ورود به دیتابیس هاست دایرکت ادمین

ورود به دیتابیس هاست دایرکت ادمین

دیتابیس سایت یا پایگاه داده وب، یک مجموعه سازمان‌یافته از اطلاعات است که برای ذخیره و سازماندهی داده‌ها در سایت استفاده می‌شود. این داده‌ها ممکن است شامل اطلاعات کاربران، محتوای سایت، تنظیمات سایت و پیام‌های ارسالی توسط کاربران باشد. دیتابیس سایت به وب سایت کمک می کند تا اطلاعات را به سرعت تحلیل و بازیابی کند و به کاربران به صورت دقیق و سریعی ارائه دهد. در این آموزش قصد داریم به شما یاد بدیم که چگونه به دیتابیس هاست دایرکت ادمین وارد بشیم.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

برای ورود به دیتابیس هاست دایرکت ادمین کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا وارد دایرکت ادمین خود بشید.

2. بعد از ورود به پنل مدیریت، به قسمت “MySQL Management” مراجعه کنید.

MySQL Management

MySQL Management

3. در بخش دیتابیس‌ها، برای ورود به دیتابیس خود، باید یک نام کاربری و رمز عبور برای دیتابیس خود ایجاد کنید. ( اگه از قبل دیتابیس ساختی که هیچی برو مرحله 4 والا 🙂 )

4. بعد از ایجاد نام کاربری و رمز عبور، می توانید با استفاده از اطلاعات ورودی، به دیتابیس خود از طریق “phpMyAdmin” دسترسی پیدا کنید.

قابل ذکره که در هاستینگ های آپدیت شده مثل میزبان پک در هاست وردپرس شما بعد از ساخت دیتابیس کافیه در همون مسیر یعنی “MySQL Management” روی “phpMyAdmin” کلیک کنید تا به صورت خودکار وارد دیتابیس شوید دیگه نیاز به وارد کردن اطلاعات دیتابیس نیست، خیلیم راحت 🙂

PhpMyAdmin

PhpMyAdmin

5. با ورود به دیتابیس خود، می توانید تغییرات مختلفی را در دیتابیس خود اعمال کنید، اطلاعات را ویرایش کنید و یا بکاپ گیری از دیتابیس خود انجام دهید.

با این روش، به راحتی می توانید به دیتابیس خود دسترسی پیدا کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

امکان دارد هنگام ورود به دیتابیس شما با خطای Wrong username/password. Access denied مواجه بشید که این نشان دهنده ی اشتباه بودن رمز یا نام کاربری شماست و باید هنگام وارد کردن این مقادیر دقت کنید یا رمزتونو عوض کنید

حل مشکل بلاک شدن آدرس IP در هاست دایرکت ادمین

1- تغییر آدرس IP: در صورتی که آدرس IP شما بلاک شده است، می‌توانید از طریق ISP خود آدرس IP جدیدی دریافت کرده و از آن برای ورود به دایرکت ادمین استفاده کنید.

2- تماس با پشتیبانی: می‌توانید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا آدرس IP شما را از لیست بلاک شده حذف کنند.

اگر مدیر یک سرور هستید و با خطای ورود به دیتابیس دایرکت ادمین مواجه شدید در آموزش زیر به شما یاد خواهیم داد که چگونه این مشکل رو رفع کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *