وردپرس

14 نکته برای طراحی وبسایت با SEO بالا

SEO-tips-design-banner

برای محیط رقابتی امروز طراحی وبسایت با (SEO) یا Search Engine Optimization بالا به دیده شدن سایت و موفقیت شما کمک میکند. 68 درصد از انواع تجربیات انلاین با یه جستجو ساده در اینترنت و موتور های جستجو مثل گوگل شروع میشود و نقش مهمی در هدایت نظر و افکار کاربر دارد، و بالا تر بودن در لیست جستجو باعث بالا رفتن اعتبار سایت بین کاربران و افرایش بازدید میشود.

در این مقاله در میزبان پک، به برسی 14 روش به کار گیری استراتژی های SEO و کارکرد سایت با گوگل و سایر موتور های جستجو می پردازیم.

چرا داشتن یک وب سایت دوستدار سئو مهم است؟

به کارگیری استراتژی های سئو در هنگام ساخت یک وب سایت اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت:

  • افزایش اعتبار – یک وب سایت دوستدار SEO به ایجاد اعتبار برند کمک می کند، زیرا کاربران معمولاً نتیجه جستجوی برتر و بالاتر رو به عنوان مرجع در نظر میگیرند.
  • بهبود تجربه کاربری – گوگل و سایر موتورهای جستجو، تجربه کاربر را یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی می دانند . در نتیجه، یک طراحی وب سئو پسند، رضایت کلی کاربر را به همراه خواهد داشت.
  • کاهش هزینه ها – سئو روشی مقرون به صرفه برای تولید محتوا است. می تواند با کاهش نیاز شما به تبلیغات پولی یا سایر تاکتیک های بازاریابی، در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه های شما کمک کند.
  • افزایش ترافیک – وب سایت های دوستدار سئو این پتانسیل را دارند که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک و بازدید بیشتری را جذب کنند، اولین لینک در نتیجه جستجو معمولاً حدود 32٪ از کل بازدید ها را دریافت می کند.

چگونه یک وبسایت با SEO بالا بسازیم؟

ایجاد یک وب سایت سازگار با سئو به دلیل به روز رسانی مکرر الگوریتم های موتور های جستجو نیاز به کار مداوم دارد . علاوه بر این، ممکن است مدتی طول بکشد تا رتبه شما در میان رقبا بالاتر رود.

1- استفاده از کلمات کلیدی در تمام سایت

موتور های جستجو با کمک این کلمات می توانند بفهمند که مطالب سایت شما در مورد چیست، برای مثال با جستجو Bitcoin میتوانید مقالات با این کلمه کلیدی به صورت بولد در توضیحات متا ببینید. کلمات کلیدی میتوانند شامل خود موضوع و همچنین کلمات هم معنی آن یا هر کلمه یا جمله کوتاه متناسب با موضوع باشد.

همچنین با استفاده از برخی ابزار ها و سایت ها مانند Google Trends میتوانید موضوعات مورد توجه کاربران را پیدا کنید و میزان بازدید آن را در زمان های مختلف مشاهده کنید.

Google-Trends

Google-Trends

2- از تگ های سر تیتر HTML استفاده کنید

برای خوانایی بیشتر متن می توانید از تگ های هدر استفاده کنید تا شناسایی موضوع و سر تیتر متن ساده تر باشد.

تگ های هدر HTML شامل 6 سایز از <h6> تا <h1> است که با توجه به اهمیت آن در متن قابل استفاده هستند، برای عنوان صفحه و سر تیتر اصلی از <h1> یا <h2> و برای عنوان های داخل بدنه متن یا لیست های اصلی از <h3> یا <h4> یا <h5> استفاده کنید.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی در سر تیتر ها به موتور های جستجو میفهماند که متن کدام قسمت مرتبط با متن جستجو شده است.

3- URL های مرتب و مرتبط با موضوع

یک URL خوب باید قابل فهم، ساده و متناسب با زمینه صفحه باشد. موتور های جستجو از URL ها برای دسترسی و دسته بندی صفحه ها استفاده میکنند و یک URL خوب به فهم بهتر متن شما به موتور جستجو کمک میکند و آن را کار آمد تر میپندارد.

URL صفحه شما میتواند چکیده ای از عنوان شما باشد، توجه کنید که URL ها برای کاربران استفاده چندانی ندارند پس برای درک بهتر موتور جستجو باید به زبان اینگلیسی باشند. همچنین بهتر است از قرار دادن اعداد در URL اجتناب کنید و تا حد ممکن آن را کوتاه کنید تا خواندن آن ساده تر باشد.

برای مثال: https://mizbanpack.com/seo-tips-design که برای این مقاله استفاده شده.

4- افزودن لینک ها و کلید های پیمایش سریع به متن

کلید های پیمایش سریع کاربر را به بخش یا صفحه دیگری ار سایت میبرند و به کاربر قابلیت جابجایی سریع در سایت میدهند و کمک میکنند تا زود تر مطلب مورد نظر خود را پیدا کند.

همچنین با قرار دادن این کلید ها بر روی کلمات کلیدی، محتوا برای موتور های جستجو قابل درک تر و دارای امتیار بیشتری است. از این کلید ها میتوانید برای توضیح بعضی کلمات یا جمله ها یا برای دسترسی آسان تر به بخش های مختلف یک سایت طولانی استفاده کنید. بدیهیست که عنوان کلید های پیمایش سریع باید با محتوای ان همخوانی داشته باشد.

5- سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

کاربران تلفن همراه در سه ماهه دوم سال 2022 نزدیک به 59 درصد از ترافیک سایت های جهانی را به خود اختصاص دادند. در نتیجه، گوگل و سایر موتورهای جستجو، سازگاری یک وب سایت برای موبایل را یک عامل مهم در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرند. پس مطمئن شوید که سیت شما برای موبایل بهینه شده و با سرعت مطلوبی بار گزاری میشود. خوشبختانه، بیشتر تم ها و پوسته های وردپرس شامل نسخه موبایل هستند.

پس از پایان بهینه سازی از بعضی ابزار های موجود مانند Google Mobile-friendly Test میتوانید برای سنجش سایت خود استفاده کنید.

Google-mobile-friendly

Google-mobile-friendly

6- بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر برای سئو یک راه عالی برای بهبود بازدید وب سایت شما در موتورهای جستجو است. با چند قدم ساده مینوانید مطمئن شوید که تصاویر شما سئو پسند هستند و به افزایش عملکرد سئو کمک می کنند یا خیر.

مطمئن شوید که به هر تصویر یک نام مناسب با کاربرد آن در سایت می دهید. این نام باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوای تصویر باشد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای تصویر را شناسایی کنند، که می تواند به دید بهتر در SERP ها (صفحه نتایج جستجو) منجر شود.

فراموش نکنید که متن جایگزین برای تصاویر اضافه کنید. متن های جایگزین توصیف کننده محتوای تصاویر هستند که در صورت کندی یا قطعی اینترنت برای کاربر نمایش داده میشوند.

اندازه تصاویر خود را قبل از آپلود در وب سایت خود کاهش دهید. اندازه فایل بزرگتر می تواند سرعت بارگزاری صفحه شما را کاهش دهد و بر عملکرد سئو تأثیر منفی بگذارد. فشرده سازی تصاویر خود را در نظر بگیرید تا با کیفیت بالا، اندازه آنها را کاهش یابد.

کاربران وردپرس می توانند از ابزارهایی مانند Smush و EWWW Image Optimizer برای بهینه سازی اندازه تصویر برای وب سایت خود استفاده کنند.

Smush

Smush

7- مطمئن شوید که سایت شما سرعت بار گزاری مطلوبی دارد

موتورهای جستجو وب سایت هایی را که به سرعت بارگذاری می شوند و می توانند تجربه کاربری مطلوبی را ارائه دهند، اولویت بندی می کنند. یک وب سایت کند علارقم محتوای خوب، دارای SEO پایین و محبوبیت کم بین کاربران خواهد بود.

خوشبختانه، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید، از جمله:

  • با بهینه سازی درخواست های HTTP، زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید.
  • فشرده سازی تصاویر و سایر فایل های رسانه ای، کاهش اندازه آنها در عین حفظ کیفیت.
  • از حافظه کش (Cache) مرورگر برای ذخیره فایل‌ هایی که اغلب به آنها دسترسی پیدا می‌کنید به‌ صورت محلی در مرورگر هر کاربر به‌جای دانلود دوباره آن‌ها، استفاده کنید.
  • از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای توزیع بار روی سرور برای بارگزاری تصاویر، ویدیوها و سایر محتوای ثابت در چندین سرور در سراسر جهان استفاده کنید تا بسته به موقعیت کاربر، محتوا با کمترین تاخیر بارگزاری شود.
  • یک برنامه هاستینگ بهتر با پهنای باند بالاتر تهیه کنید.

با ابزار هایی مانند Google Page Speed Insights میتوانید سرعت بارگزاری سایت خود را بسنجید و پیشنهاد هایی در مورد بهبود سرعت دریافت کنید.

Page-speed-insight

Page-speed-insight

8- تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغ محتوای خود در رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک وب سایت دوستدار سئو است. محتوای شما می‌تواند به مخاطبان گسترده‌تری برسد و در نتیجه بازدید بیشنری داشته باشد که موتورهای جستجو هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نظر می‌گیرند.

رشد برند شما از طریق رسانه های اجتماعی نیازمند دانش و مهارت های متعدد برای تجزیه و تحلیل داده ها، تولید محتوا و … است. همچنین بسیار مهم است که بدانید کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی می توانند ترافیک ارزشمندی را بر اساس جایگاه شما ایجاد کنند تا بتوانید تلاش خود را بر روی کانال های مربوطه متمرکز کنید.

به عنوان مثال، پینترست و اینستاگرام ممکن است به طور کلی کمترین بازدید از وب سایت خارجی را داشته باشند، اما می توانند برای موضوعات خاصی مانند مد و محتوای مرتبط با غذا موثر باشند.

همچنین فراموش نکنید که در انتهای هر پست لینک ارتباطی خود را برای ارتباط آسان با سایت قرار دهید.

9- از ابزار های گوگل استفاده کنید

به کمک ابزار های گوگل یا هر منبع معتبر دیگری سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. تجربه کاربران در سایت شما برای افزایش رتبه SEO و موتور های جستجو مهم است. با استفاده از سایت کنسول جستجوی Google و افزونه وردپرس Google Analytics میتوانید داده های آماری سایت خود را مشاهده کنید.

این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید Google چگونه محتوای شما را مشاهده می‌کند و مخاطبان از چه پرسش‌هایی برای یافتن آن استفاده می‌کنند. این سایت یک نمای کلی از میزان ترافیکی که ایجاد کرده اید به شما می دهد و شما را در بهبود دید وب سایت بر اساس دستورالعمل های گوگل راهنمایی می کند.

این ابزار همچنین گزارش های دقیقی در مورد هر گونه خطای یافت شده در محتوای وب سایت شما می دهد و به شما کمک می کند تا مسائل مختلفی را شناسایی کنید که ممکن است بر رتبه بندی SEO شما تأثیر بگذارد. این مشکلات شامل  مانند محتوای تکراری، متا تگ های نادرست یا لینک های نادرست می شود.

10- تمیز و مرتب نگه داشتن کد سایت

وب سایت هایی که با زبان های HTML، CSS و جاوا اسکریپت ساخته شده اند از خط کد های متعددی تشکیل شده اند که عملکردهای مختلفی را اجرا می کنند. این کد ها در صورت بهینه نشدن میتوانند با رشد وب سایت مانع یکدیگر شوند. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم در صورت لزوم آنها را بهینه کنید.

این فرآیند همچنین می تواند به فرآیند نمایه سازی موتور جستجو کمک کند و سایت شما را سریعتر بارگذاری کند. این دو عامل عناصر کلیدی هستند که به شدت بر عملکرد SEO وب سایت شما تأثیر می گذارند.

برای بهینه کردن کد های خود میتوانید از ابزار هایی مانند Dirty Markup، HTML Cleaner ، JS Beautifier استفاده کنید.

11- افزودن لینک های داخلی

با افزودن لینک هایی به سایت کاربران را به بخش های مختلف سایت های خود هدایت کنید تا علاوه بر افزایش بازدید به بهتر شدن تجربه کاربر در سایت خود کمک کنید تا کاربر مجبور نباشد که در صورت نیاز به دریافت توضیحات بیشتر در مورد چیزی آن را خارج از سایت جستجو کند. این لینک ها میتوانند به سایر صفحه ها یا متن ها یا فایل های مختلف بسته به محتوا، روی عکس، متن یا کلید های مختلفی قرار گیرند.

با استفاده از ابزار هایی مانند Internal Link Juicer و Link Whisper و Yoast SEO لینک های سایت خود را بهینه کنید. همچنین توجه کنید که زیاده روی نکنید، زیاد بودن لینک ها باعث به هم ریختگی متن و سردرگمی کاربر میشود.

12- تگ های عنوان ها و توضیحات متا

تگ های عنوان و توضیحات متا، عناصر زمینه ای برای لینک سایت یا مقاله شما در نتایج جستجو هستند. توضیحات متا خلاصه ای از متن سایت و تگ های عنوان به صورت لینک، زیر توضیحات متا ظاهر شده و به بخش های مختلف سایت مرتبط با جستجو اشاره میکند.

Meta-tag-example

Meta-example

هنگام نوشتن توضیحات متای مقاله خود حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید خوانا و روان باشد، این قسمت دومین متنی است که کاربر در نگاه اول به عنوان و لینک سایت شما میخواند. تعداد گارگتر های آن را بین 150-160 نگه دارید تا به صورت کامل نمایش داده شود و بهتر است هر توضیح متا منحصر به فرد باشد و اطلاعات تکمیلی مناسبی در مورد متن بدهد و نشاندهنده با ارزش بودن متن باشد.

تگ ها یا برچسب های عنوان باید کلید واژه هایی مرتبط با عنوان یا احتمالات قابل جستجو توسط کاربر باشند و طولی بین 5060 کارکتر داشته باشند. این برچسب ها ذاهر متن را مناسب تر و شانس جذب کاربر را بالا تر میبرند.

13- تصاویر و محتوا مناسب برای مقاله خود تهیه کنید

اصر بصری مانند تصاویر و ویدیوها می توانند محتوای شما را غنی کرده و جذاب تر کنند. برخی از تصاویر بصری مانند نمودارها و نمودارها نیز به شما امکان می دهند داده ها را ارائه دهید و پیام ها را به طور مؤثرتری منتقل کنید.

علاوه بر این مزایا، افزودن تصاویر و ویدیوها به محتوای شما نیز می‌تواند سئوی آن را افزایش دهد و  این تصاویر در برگه تصویر و ویدیو نتایج جستجوی Google ظاهر شوند و شانس آن را برای دریافت کلیک افزایش دهند.

به یاد داشته باشید که برای حفظ یک وب سایت با بارگذاری سریع، تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید. در وردپرس میتوان با افزونه‌هایی مانند Optimole  و  Imagify این روند را آسان تر کرد.

14- سایت خود را به روز نگه دارید

ایجاد محتوای جدید به طور منظم یک استراتژی عالی سئو است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است ارائه ایده های محتوای تازه کمی سخت باشد.   در این موارد می توانید محتوای قدیمی را برای بهبود سئوی وب سایت خود به روز کنید.

تغییر بین به‌روزرسانی محتوای قدیمی و ایجاد محتوای جدید باعث می‌شود کاربران به سایت بازگردند و همچنین بازدیدکنندگان جدیدی جذب کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوایی متناسب با موضوع فعلی ایجاد می کنید تا مخاطبان هدف خود را علاقه مند نگه دارید.

فراموش نکنید که اگر اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار ندهید، اجرای استراتژی های خوب سئو کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت خوبی بنویسید که برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد و به ایجاد شهرت برند شما کمک کند.

جمع بندی

بهینه سازی موتورهای جستجو بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی اینترنتی است. داشتن یک وب سایت با سئو بالا می تواند اعتبار برند شما را افزایش دهد، تجربه کاربر را بهبود بخشد و هزینه های بازاریابی شما را کاهش دهد.

یک استراتژی خوب سئو شامل روش های زیادی است که ما 14 مورد از آنها را بررسی کرده ایم. در اینجا پنج مورد از مهمترین آنها آورده شده است:

  • از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در سراسر وب سایت خود استفاده کنید
  • طراحی سازگار با موبایل را انتخاب کنید
  • سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید
  • از ابزار های رایگان گوگل استفاده کنید
  • محتوای وب خود را به طور منظم به روز کنید

روش های خوب سئو می تواند زمان زیادی برای پیاده سازی نیاز داشته باشد، اما در دراز مدت نتایج خوبی دریافت خواهید کرد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یک وب سایت مناسب برای موتورهای جستجو ایجاد کنید و ترافیک بیشتری را به سمت کسب و کار آنلاین خود هدایت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *